tuzla moto kurye

Pandemia de coronavirus a cauzat probleme mari privind socializarea! Mijloacele de comunicare
online stau acum la baza comunicării între persoane, fie că este vorba despre cursuri academice,
fie că este vorba de o convorbire cu persoanele apropiate. Știu că și înainte comunicai prin
intermediul rețelelor de socializare, însă acum, specialiștii spun că tu comunici de 7 ori mai mult
prin intermediul acestora.
Comunicarea online presupune o serie de reguli diferite față de comunicarea față în față, de
aceea, în acest articol o să-ți dau câteva ponturi care să te ajute să comunici cât mai eficient
online.

1. Respectul în mediul online
Unul din modurile de a comunica eficient online este sa urmezi principiul general al unei etici
online. Comunicarile arogante sau nepoliticoase creeaza bariere in comunicarea eficienta, atat in
mediul online, cat si in viata cotidiana. Gestionează-ți cu atentie conduita si adoptă o manieră
competentă, empatică si profesională!

2. Zâmbește
Zâmbetul autentic, chiar dacă nu este văzut transmite caldură și deschidere. La fel de bine se
poate simți și zâmbetul forțat sau ironic, care transmite dispreț sau aroganță. Zâmbetul sincer și
autentic te poate ajuta să câștigi credibilitatea și încrederea celor cu care comunici.

3. Fii conectat cu participanții la conversație
Încearcă să te păstrezi conectat cu audiența! Pentru a întelege mai bine modul în care gândește
persoana cu care comunici, pune întrebări, fie pentru a decoperi ceva nou legat de acea persoană,
fie pentru a clarifica ceea ce a spus ea. Pune întrebări care arată conectarea, precum:
Mă întreb dacă…
Nu ştiu dacă am înţeles bine dar …
Corectează-mă te rog daca greşesc dar…
Am impresia că vrei să spui că…

4. Foloseste un limbaj concis si clar
Daca nu comunici preponderent prin intermediul Ms Teams sau alte platforme similare, atunci,
cel mai probabil, vei apela la email-uri, chaturi, forumuri și alte canale de comunicare scrisă
online. În acest caz, utilizarea unui limbaj corect, concis și clar este foarte importantă, fiind cheia
transmiterii corecte a mesajului.
Redactarea unui mesaj scris presupune parcurgerea următoarelor etape:

– stabilirea oportunităţii transmiterii mesajului;
– precizarea scopului mesajului;
– adaptarea informaţiilor la tipul de receptor;
– structurarea cât mai bună a ideilor;
– ierarhizarea ideilor;
– accesul la informaţiile transmise;
– informaţiile să fie corecte;
– anticiparea reacţiei receptorului.

Pentru a atinge obiectivele comunicării, evită ambiguitatea și elimină informațiile suplimentare
sau irelevante.
Sper că aceste sugestii îți sunt utile și că te sprijină să fii mai eficient în a comunica online! Dacă
întâmpini dificultăți în a comunica online și vrei să gestionezi mai bine situația ne poți trimite un
e-mail pe adresa: centru.consiliere@upb.ro și te vom sprijini!

Luca Andra Gabriela
Psiholog și consultant în carieră CCOC