pexels-photo-47384

Metode eficiente de a depași momentele de stress

Ești nedormit, cărțile sunt deschise peste tot în cameră, faci proiecte peste proiecte și îți mai ajuți și colegii care au nevoie. Da! Sună a sesiune… Uneori te simți extrem de demotivat și nu găsești nicio soluție de rezolvare, alteori te simți invincibil și cucerești vârfurile pe care ți le-ai propus. Cam asta faci timp de 4 ani, în care dincolo de perioadele de presiune și stress, te dezvolți și îți construiești drumul pe care vrei să îl urmezi în carieră.

Am să te ajut să identifici mai ușor principalele 5 motive de stres din perioada de studenție. Acestea sunt presiunea de grup, competiția, separarea de familie, libertatea și alegerea unei profesii. Ce trebuie să știi este că pentru fiecare motiv menționat mai sus, există deja soluții și că nu ești singur în acest context.

5 metode de combatere a stresului

Când viața de student devine stresantă sunt câteva metode simple care te pot ajuta să îi faci față:

  1. Creează-ți așteptări realiste

Obiectivul oricărui student în sesiune este să treacă examenele, așa că în perioada aceasta nivelul de stres este influențat de așteptările pe care ți le faci. Este admirabilă stabilirea unor obiective mărețe, dar nu uita că: Roma nu s-a construit într-o zi! Și educația ta are nevoie de timp să se sedimenteze. Chiar dacă te confrunți cu eșecuri din cauza creării așteptărilor nerealiste, învață din experiență și doboară-ți barierele. Pentru asta ai nevoie de o perspectivă cât mai detașată. O analiză SWOT cu privire la situația în care nu ai performat, te-ar ajuta să afli ce anume poți îmbunătați.

  1. Socializează și zâmbește/râzi mai des

Atunci când ești stresat suportul celorlalți poate deveni esențial pentru a depăși momente mai puțin plăcute. Fie că ai un coleg/colegă de cameră care te ascultă și îți împărtășește trăirile, fie că faci parte dintr-un grup în care ești membru, socializează! S-a dovedit a fi foarte eficient în combaterea stresului. Petrecerea timpului cu prietenii  s-ar putea să te ajute pe moment să uiți de problemele care te frământă. Ajută și la întărirea încrederii în sine și a sentimentului de apartenență. Tot în acest context de socializare este la fel de important să te simți bine, iar râsul îmbunătățește starea de spirit. Stimulează în același timp circulația și relaxează mușchii. Așa că, râzi des, înconjoară-te de oameni veseli, glumeți, care te pot scoate dintr-o stare mai puțin plăcută.

  1. Mănâncă sănătos

Stresul apare frecvent și în urma dezechilibrului alimentar, iar în perioada sesiunii știm clar că nu prea avem poftă de mâncare și suntem mai apatici. Fă-ți un orar alimentar care să includă o alimentație cât mai variată. Ai nevoie de fiecare strop de energie pentru a da randament  și a evita simptome precum apatia, slăbiciunea, iritabiliatea, oboseala, durerile de cap.

  1. Odihnește-te

Nopțile nedormite în care înveți și îți finalizezi proiectele sunt timp câștigat, dar nivelul energiei scade și odată cu el și randamentul de acumulare a cunoștințelor. Cafeaua are efect pentru o durata restrânsă de timp, iar a doua zi la examen s-ar putea să te simți extenuat și să îți pierzi concentrarea imediat. Când ești suprasolicitat și nedormit tinzi să simți presiunea stresului mult mai pregnant. Creierul și corpul au nevoie de odihnă, așa că încearcă să îți păstrezi echilibrul!

  1. Găsește-ți un hobby

În momentele de respiro când faci pauză de la studiat este indicat să te implici în activități care îți fac plăcere și nu au legatură cu învățatul. Deși sună funny propunerea mea, desenatul antistress este o variantă în care te rupi de renumitul stress, colorând cât mai viu și cu imaginație diverse șabloane predefinite.

Poți să te plimbi în parc și să iei aer curat, poți să ieși la un film să te deconectezi, poți chiar să îți strângi 2,3 colegi și să vedeți un film în cameră, puteți merge la un stand-up, patinoar șamd. Socializarea este cheia prin care depășim momentele de stress.

Soluții există pentru orice problemă pe lumea asta!

Îți propun să faci focus pe time managementul tău, afla-ți stilul de învățare și crează-ți o agendă, organizează-te cât mai realist cu putință!

Vei reuși în ritmul tău și cu resursele tale!

Succes!

Consultant în carieră GCDF, Oana Călărașu